Bulunduğum her yerde internet bağlantısı bulunduğundan evde kısıtlı bir internetle(cep telefonu ve jet wifi) ile idare ederek bilgisayar başında fazla vakit kaymetmemek için ADSL internet kullanımına ara vermiştim. En son Türk Telekom’un yıldönümü nedeni ile ücretsiz olarak verdiği 4 GB kotalı 4 Mbps internetine abone olmuştum. Acil durumlarda bu internet işimi görüyordu. Ancak mesleğim gereği internette yapmış olduğum işlerin fazlalığı artmaktaydı ve bu kısıtlı internet yetmemeye başlamaktaydı. Uygun bir internet tarifesi arayıp abonelik yaptırmak istiyordum ancak uygun tarifelerin bir çoğu taahhüt gerektiren tarifelerdi. Bu araştırmayı yaparken genelde Türk Telekom tarifelerine bakardım. Türkiye’de internet altyapısını yapan üst kuruluş Türk Telekom olduğu için diğer İnternet Servis Sağlayıcıları(ISS)na karşı önyargılıydım. Ancak son günlerde Türk.Net’in ADSL internet kampanyası gözüme çarpmaya başladı. Türk.Net’i 1999 yılındaki Dial-Up internet bağlantısı döneminden biliyordum. O dönem ki kaliteli hizmeti aklımda kalmıştı. Geçmişteki bu tecrübeme dayanarak Türk.Net’in gözüme çarpan Özgür İleşitim Paketini incelemeye karar verdim. Kesin bir dezavantajı vardır diye düşünerek inceledim ancak pek bir dezavantaj bulamıyordum.Özgür İleşitim Paketi 150 GB Adil Kullanım Kotası, 32 Mbps’ye Kadar hız ve 1000 Dk Her Yöne Sabit Telefondan görüşme barındıran bir paketti ve tüm bunları taahhüt vermeden aylık 59,99 TL(KDV + ÖİV Dahil)’ye sunuyordu. Aslında bu tür durumlarda internetten bu hizmetten yararlananların yorumlarına bakardım ancak bunda direk Türk.Net’in kendi sitesindeki kampanya detaylarını okuyarak karar kıldım. Ve sonunda eve yeni bir hat alarak ve mevcut ADSL modemimi kullanarak Türk.Net abonesi olmaya karar verdim.Dilerseniz kampanya dahilinde 180 TL’ye modem alabilirsiniz.

logo_turknetTürk.Net Özgür İletişim Paketi Kampanyası’na internet üzerinden başvuru yaptım. İnternet sitesindeki formda istenen bilgileri girdikten sonra sözleşme evraklarının düzenlenmesi aşamasına gelince bu evrakların Türk.Net’e ulaştırılması gerektiğini gördüm. Burada Türk.Net 2 farklı seçenek sunmuş. İsterseniz formu doldurduktan sonra karşınıza çıkacak olan sözleşme evrakının çıktısını alıp kargo ile postalayabiliyorsunuz. Yada 29 TL karşılığında Türk.Net’in lojistik hizmetinden yararlanarak kapınıza Türk.Net personelinin gelip aynı işlemi sizin adınıza yapmasını isteyebiliyorsunuz. Ben 1. seçeneği uyguladım ve sözleşme evraklarının çıktısını alıp, nüfus cüzdanı fotokopisi ile birlikte 11 TL’ye kargo ile gönderdim. İşlemi başlattıktan 5 iş günü içinde önce Türk.Net Online İşlemler için kullanıcı ve şifre mesajla cep telefonuma geldi. Daha sonra Türk.Net e-posta hizmetine dair bir mesaj daha aldım. Son olarak apartmanın girişinde bulunan telefon kutusuna bir Telekom çalışanı tarafından yeni bir hat için kablo ucu belirlendiği haberini aldım. Bu kablo uçları belirlenmiş şekilde 2 gün bekledim. Çünkü gelen bu kişi kablonun hizmet aldığım şirket tarafından ev kadar çekileceğini söylemişti. Böyle bir hizmet veren bir firma pek görmediğimden Türk.Net’in 0850 288 80 80 numaralı telefonundan müşteri temsilcisi ile görüşerek hattın müşteri tarafından evin içine çekilmesi gerektiğini öğrendim. Bir elektrikçi çağırarak kablonun evin içine modeme kadar getirilmesini sağladım. Telefon hattı açılmış ancak ADSL sinyali henüz gelmemişti ki 1 gün sonra ADSL kullanıcı adı ve şifresi mesaj ile cep telefonuma geldi ve modem ayarlarımı yaparak internete bağlandım. İlk baktığım ADSL hızımın kaç Mbps olduğuna bakmak oldu. 4 Mbps görünce o an bu fiyata bu hız diyorlar heralde diye düşünerek telefonla müşteri temsilcisini aradım. Telefonla görüşürken 8 Mbps’ye çıkarıldı ve teşekkür ederek kapattım. 1 gün sonra hız yine 4 Mbps’ye düşmüştü. Yine müşteri temsilcisi ile görüştüm ve bu sefer hızın 12 Mbps’ye çıktığını gördüm. 2 gün sonra tekrar hızın 4 Mbps’ye düştüğünü görünce biraz kızdım ve müşteri temsilcisi ile görüşerek 13 Mbps’ye çıkarılmasını sağladım. Ancak benim istediğim bunun sabitlenmesiydi. Sürekli 4 Mbps’ye düşürülmesi çok rahatsız edici bir durumdu. Tam hız sorunu düzeldi dedikten kısa bir süre sonra yine hızın 4 Mbps’ye düştüğünü görünce müşteri temsilcisi ile görüştüm. Ancak bu son görüştüğüm kişi işi biraz yokuşa sürmek istedi. Sorun bulunduğunuz santralde olabilir, kablolarda olabilir deyince bu durumu 3-4 kez yaşadığımı ve mevcut hızın 8 Mbps’de olsa sabitlenmesini istedim. Sürekli hız düşürülmesinin hiç bir mantıklı gerekçesi olamazdı. Ve son olarak yapılan işlemle hızın 16 Mbps’ye çıkarıldığını gördüm. Bu hız yükseltme işlemleri müşteri temsilcisi ile telefonla görüşürken gerçekleştiriliyordu. Bu da anında çözüm adına memnun edici bir uygulamaydı.

Yaklaşık 45 gün içinde defalarca bu hız değişikliğini yaşadım. Hepsinin ekran görüntüsünü aldım. Kampanya dahilinde verilen 1000 Dk’yı Türk.Net Müşteri Temsilcileri ile görüşmeye kullandım. En son modemi kapatıp açtığımda hız yükseliyordu ancak şuanda 4 Mbps hıza düştü ve yükselme gerçekleşmiyor. Bu sorun nedeniyse sık sık modemi kapatıp açıyordum. En sonunda Müşteri Temsilcisi ile görüşerek arıza kaydı verdim. Ertesi gün arayarak kendileri ile ilgili sorun olmadığını sorunun bina içinden eve gelen kabloda olduğunu söylediler. Bu yüzden sürekli kopma yaşıyormuşum. Oysa sorun sürekli hız değişmesi idi. Kopmalar benim modemi kapatıp açmamdan kaynaklıydı. Fırça yemeden telefonu kapattım ve artık aboneliği iptal ederek bu rezalete son vermeyi düşünüyorum. Bu tür sorunlar her İnternet Servis Sağlayıcısı(ISS)’nda olabilecek sorunlar ancak bu sorunu 45 gündür çözemeyen tek ISS Türk.Net.

02 ‎Ağustos ‎2016 ‎Salı, ‏‎01:54:14

02 ‎Ağustos ‎2016 ‎Salı, ‏‎01:54:14

02 ‎Ağustos ‎2016 ‎Salı, ‏‎12:42:48

02 ‎Ağustos ‎2016 ‎Salı, ‏‎12:42:48

05 ‎Ağustos ‎2016 ‎Cuma, ‏‎04:00:02

05 ‎Ağustos ‎2016 ‎Cuma, ‏‎04:00:02

‎09 ‎Ağustos ‎2016 ‎Salı, ‏‎01:15:37

‎09 ‎Ağustos ‎2016 ‎Salı, ‏‎01:15:37

11 ‎Ağustos ‎2016 ‎Perşembe, ‏‎01:18:59

11 ‎Ağustos ‎2016 ‎Perşembe, ‏‎01:18:59

24 ‎Ağustos ‎2016, 01:47:59

24 ‎Ağustos ‎2016, 01:47:59


Comments

türk.net özgür iletişim paketi kampanyası — Yorum yapılmamış

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir